«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

شیوه جدید بلیت‌فروشی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر + جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۵۸۴۱
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
شیوه جدید بلیت‌فروشی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر  + جزئیات
پیش فروش بلیت‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از پایان هفته اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و بلیت‌ها بدون درج نام فیلم‌ها به‌فروش خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حالی که کمتر از سه هفته دیگر به آغاز بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ایران زمان باقی‌مانده، هنوز فهرست فیلم‌ها راه‌یافته به این رویداد نهایی و منتشر نشده و هنوز همه‌چیز درباره ترکیب فیلم‌ها محدود به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است. هر چند به گفته وزیر ارشاد باید منتظر غافل‌گیری‌هایی در این زمینه هم باشیم.

یکی از مهمترین بخش‌های جشنواره فیلم فجر که هر ساله ارتباطی مستقیم با شوروحال میدانی این رویداد دارد، وضعیت میزبانی از علاقه‌مندانی است که خارج از کاخ اصلی جشنواره و در سینما‌های مردمی به تماشای فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد می‌نشینند.

پیش‌تر و درباره فرآیند پیش‌فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره و حذف یکی از سامانه‌های فروش بلیت، نکاتی را مطرح کرده بودیم؛ فرآیندی که بنابر کسب اطلاع خبرنگار مهر از هشتم بهمن‌ماه به‌صورت رسمی کلید خواهد خورد.

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره بدون نام فیلم

با آغاز پیش فروش بلیت‌های سینما‌های مردمی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از هشتم بهمن‌ماه مخاطبان می‌توانند براساس جدول‌بندی‌های صورت گرفته اقدام به تهیه بسته‌های مورد نظر خود کنند و به احتمال زیاد بلیت‌هایی که پیش‌فروش می‌شود فاقد نام فیلم‌ها خواهد بود و تنها زیرگروه، سینما و سانس نمایش فیلم‌ها بر روی آن‌ها قید شده است.

از نکات دیگر اینکه در این دوره از جشنواره جدول اکران فیلم‌های بخش‌های اصلی در سالن اصحاب رسانه هم بدون برگزاری آیین قرعه‌کشی نهایی می‌شود و برهمین مبنا ترکیب و زمان‌بندی اکران فیلم‌ها در سینما‌های مردمی هم تا زمان پیش‌فروش بلیت‌ها معین نخواهد بود.

مخاطبان علاقه‌مند به تماشای فیلم‌ها براساس بسته‌های اعلامی اقدام به تهیه بلیت خواهند کرد، اما به احتمال زیاد از ترتیب تماشای فیلم‌ها تا روز آغاز رسمی جشنواره بی‌اطلاع خواهند بود.

ملاک چینش فیلم‌ها در جدول اکران؛ زمان تحویل نسخه نهایی

از آنجایی که فرآیند تولید برخی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره طولانی‌تر از موعد مقرر است و احتمال تأخیر در رسیدن برخی آثار به جشنواره به دلیل طولانی شدن فرآیند فنی وجود دارد، به همین دلیل هم جدول مرتبط با سالن اصحاب رسانه و هم جدول مربوط به اکران‌های مردمی همزمان با آغاز رسمی جشنواره نهایی خواهد شد و ملاک چینش آثار هم برمبنای زمان رسیدن نسخه‌های نهایی فیلم‌ها به دبیرخانه خواهد بود.

در این زمینه قرار بر این است که بخشی از سینما‌های مستقر در مرکز شهر به جای میزبانی از مخاطبان مردمی به صنوف سینمایی اختصاص پیدا کند و میزبانی از مخاطبان مردمی جشنواره، بیشتر در پردیس‌های سینمایی متمرکز خواهد بود.

حالا باید دید هیأت انتخاب جشنواره امسال که هنوز اسامی‌شان به‌صورت رسمی اعلام نشده و در سکوت کامل خبری مشغول ارزیابی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره هستند، چه ویترینی را برای این رویداد تدارک خواهند دید و استقبال مخاطبان از این دوره از جشنواره با توجه به نامشخص بودن جدول اکران‌های مردمی تا روز برگزاری، به چه میزان خواهد بود؟

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->